Dan Voiculescu propus pentru premiul Nobel de către universitarii din Cambridge pentru reducția lui 10 la 3

blackboard-2Membrii universității de matematică din Cambridge l-au propus pe Dan Voiculescu pentru premiul Nobel în urma reducției epocale pe care acesta a făcut-o transformând cifra 10 în cifra 3. Descoperirea, comparabilă în mediile științifice, ca profunzime și valoare, cu legea gravitației a lui Newton sau cu teoria relativității a lui Einstein, a trezit admirație în mediile științifice. “Suntem absolut fascinați de revoluționarea descoperire a profesorului Voiculescu, a declarat Adam Ruth, decanul facultății Pure Mathematics and Mathematical Statistics din Cambridge. Metoda prin care Dan Voiculescu a ajuns să facă din cifra 10, cifra 3, rămâne încă un mister, accesul său cognitiv la matematicile superioare fiindu-ne momentan inaccesibil “– a mai declarat acesta. Chestionat asupra descoperirii care redefinește matematica, Dan Voiculescu s-a mulțumit să declare doar atât: “Tema mi-a fost dată de Băsescu, de instituția DNA-ului și de judecătoarea Camelia Bogdan, iar eu nu am făcut altceva decât să lucrez asupra ei. Mie când mi se dă un prejudiu, o temă, asta fac: încerc să le rezolv. Un aport semnificativ în cercetările mele a fost dat și de exemplul altor reducționiști celebri, din lucrările cărora m-am inspirat (Adrian Năstase, Gigi Becali, Adrian Sârbu, etc.)” – a mai menționat acesta.
Pe lângă propunerile pentru premiul Nobel în matematică venite de la cele mai înalte instituții, Dan Voiculescu a primit și felicitările celebrului astrofizician Stephen Hawking care a declarat: “Munca profesorului Dan Voiculescu nu trebuie redusă numai la matematică, ci și la astrofizică. Eu toată viața mi-am dedicat-o studierii și descoperirii găurilor negre, iar Dan Voiculescu, acoperirii lor. Merită felicitat pentru că e mai greu să acoperi o gaură neagră decât s-o descoperi.

Leave a Reply

